zaterdag 23 mei 2009

Bibliotheek 2.0 en de toekomst van bibliotheken (ding 22) (dl. 1)

Erg moeilijk om hierover iets zinnigs op papier, euh ik bedoel natuurlijk op mijn blog te zetten. Ik weet dat Bibliotheek 2.0 er is, ik heb zelfs een account, en ik heb, zoals ik al eerder meldde, ook een nieuw netwerk opgezet voor OR-leden binnen BSF. Hierop wordt zeer gericht over één onderwerp van gedachten gewisseld, kennis gedeeld en praktische informatie uitgewisseld, namelijk OR-zaken.
Ik heb op Bibliotheek 2.0 de volgende discussie gestart:
Wat doe ik hier eigenlijk?
"Wat doe ik hier eigenlijk?" Dat is de vraag die ik mijzelf steeds weer stel. Ik ben hier lid geworden omdat ik medewerker ben van Bibliotheekservice Fryslân. Ik ben medewerker Centrale Catalogus, Redacteur Kennisbank, ik werk aan de G!DS, en ik ben secretaris van de OR. In de laatste hoedanigheid heb ik hier een netwerk opgezet voor OR-leden van het Friese Bibliothekennetwerk, voor het delen van kennis, het uitwisselen van praktische informatie en het discussiëren over OR-zaken. Maar verder weet ik eigenlijk niet wat ik hier doe.

Dit geeft eigenlijk precies weer hoe ik me voel.

1 opmerking:

Coach Bibliotheekservice Fryslân zei

Hoi Roelf. Nou ja, kijk, uh, dat kan een hele moeilijke vraag zijn: 'wat doe ik hier eigenlijk'. Volgens mij geef je zelf het antwoord al en weet je heel goed wat je hier doet.
Goed trouwens, dat de OR dat nieuwe netwerk ook daadwerkelijk gebruikt. Maar ja, met, zo snel even uit m'n hoofd, in ieder geval 3 medewerkers die deze cursus volgen kan dat natuurlijk ook bijna niet anders, dat zijn jullie wel aan je stand verplicht!
Nog even over wat je hier eigenlijk doet: misschien kun je daar morgen tijdens de slotbijeenkomst een beter beeld van krijgen door het er met je collega's over te hebben.
Groeten, Thea