zaterdag 23 mei 2009

Evaluatie (ding 23)

* wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken?
* wat heeft dit leerprogramma “gedaan” met jou en met de organisatie waar je werkt?
* waren er dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma?
* wat kan er gedaan worden om 23 Dingen te verbeteren?
* En vul aan: “23 Dingen was voor mij …”

Hierboven heb ik de vragen gekopiëerd die in de opdracht gesteld worden. Omdat het volgens mij niet echt zinvol is om ze stuk voor stuk bij langs te gaan en mijn antwoordje te geven toch maar een "gewone" bijdrage.
Allereerst ben ik blij dat het allemaal achter de rug is. Ik ben mij ervan bewust dat dit negatief kan overkomen, maar zo is het niet bedoeld. Aan de andere kant was ik niet altijd even positief over de verschillende dingen.
Wat mij het meeste aansprak in de cursus zijn de AquaBrowser en My discoveries. Dit zijn toepassingen die eenvoudig door de klant kunnen worden gebruikt. Library thing is erg leuk om je voorkeuren op het gebied van lezen te delen. Ook RSS-feeds vind ik erg interessant. Van een aantal dingen, die allemaal stuk voor stuk leuke en handige tools zijn, blijf ik me afvragen wat je er in de bibliotheekpraktijk mee moet, bijvoorbeeld Flickr, Delicious en Youtube.
De laatste vraag wil ik wel beantwoorden:
23 dingen was voor mij een snuffelen aan leuke en interessante tools. Verder kom ik na afloop van de cursus beslist regelmatig terug om mij nog meer in de dingen te verdiepen.
Ten slotte wil ik de coaches bedanken die mij tijdens de cursus op een zeer positieve manier begeleid hebben en mij op tijd een schop onder de kont gegeven hebben om niet te veel achterop te raken.

2 opmerkingen:

Coach Bibliotheekservice Fryslân zei

Gefeliciteerd Roelf! Je hebt na een kleine achterstand weer even flink gas gegeven om de finish op tijd te bereiken en dat is gelukt!
Gr. Janneke

Coach Bibliotheekservice Fryslân zei

Ha Roelf, GEFELICITEERD!!! Het is achter de rug en je het alle 23 dingen doorstaan. En natuurlijk spreekt het ene ding je meer aan dan het andere, maar je bent toch aan de slag gegaan met 'dingen' waar je anders nooit naar zou kijken. EN bent nieuwsgierig geworden naar meer!
Tot morgen bij de slotbijeenkomst!
Groeten, Thea