zondag 3 mei 2009

Social Networks (ding 19)

Al ver voordat ik in het kader van 23 dingen de opdracht kreeg om te kijken naar Social Networks was ik al lid van een aantal, zonder te weten dat ze Social Networks heetten. Op persoonlijk vlak, waarbij het met name gaat om het contact met familieleden, vrienden, (ex-)plaatsgenoten en collega's ben ik al een jaar of vier lid van Hyves. Ik heb een aantal groepen gemaakt van mijn contacten (Familie, Zakelijk, Vrienden en Diversen),
Op zakelijk vlak heb ik als secretaris van de OR van BSF een community opgezet op Ning. Dit is een besloten community, alleen bestemd voor OR-leden binnen het FBN, met als doel het bevorderen van de communicatie en het uitwisselen van informatie tussen de OR-leden.
Verder ben ik gewoon lid van Bibliotheek 2.0 op Ning. Hier doe ik nog niet veel mee.
Ook ben ik pas begonnen op LinkedIN, alwaar ik reeds twee contacten heb. Een van deze contacten had mij hiervoor uitgenodigd. Maar of ik er veel mee ga doen is nog maar de vraag.
Het nut voor de praktijk van alledag in de bibliotheek? Zoals ik hierboven al aangaf, het uitwisselen van informatie tussen OR-leden is een praktisch voorbeeld hiervan, dat zou op andere gebieden ook kunnen, bijvoorbeeld een groep voor medewerkers van een afdeling en afdelingsoverstijgende groepen.

1 opmerking:

Coach Bibliotheekservice Fryslân zei

Ja, dat zou heel goed kunnen. Het zou ook zo leuk zijn als iedereen dan eens informatie gaat brengen in plaats van zoals vaak alleen maar halen....
Heb jij dan de hele bsf nog niet als vriend uitgenodigd op LinkedIn?
Groet,
Thea