zondag 10 mei 2009

Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk (ding 20)

Last FM. Ingelogd en mijn favoriete artiest ingetoetst: K's Choice. K's Choice radio begon te spelen met hun wereldberoemde nummer Not an addict. Ook even gekeken naar de solo-activiteiten van broer en zus Gert en Sarah Bettens. Je vindt toch wel redelijk wat.

In het artikel op http://www.frankwatching.com/archive/2007/03/26/top-10-social-music-portals/ werd de plugin iLike vermeld voor iTunes. Leuk voor mijn Mac dacht ik, maar toen ik erop klikte, verscheen het volgende: Eek, someting isn't right! We're sorry, we're having some technical difficulties, but are working hard to fix it!. Nou ja, misschien later nog eens proberen.

Toch maar de
Last.fm Software for Mac
gedownload, hoewel ik er een beetje huiverig ben voor zaken die op mijn computer staan prijs te geven aan Internet. Toch een leuke plugin, waarmee je je favoriete nummers in last fm laat zien en kunt delen met anderen.

Nu de hamvraag: wat kan de bibliotheekpraktijk ermee? Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee...

1 opmerking:

Coach Bibliotheekservice Fryslân zei

Dan ben je voor ideeen bij de hamvraag vast benieuwd naar de reacties van anderen...en die vind je op hun blogs!
Groeten,
Thea